Minciunile Pe Care Freelancerii Le Spun Ei Insisi Si Minciunile Pe Care Clientii Le Spun Freelancerilor

A fi un freelancer este o experienta in sine. Te vei confrunta, de-a lungul acestui drum, cu dificultati financiare privitoare la fluxul de numerar daca nu vei inceta cu minciunile. Ce minciuni?

Pai e vorba de minciunile pe care ni le spunem noi ca freelanceri; lucruri pe care ne place sa le credem ca sunt adevarate dar de fapt e vorba de o gandire bazata mai mult pe dorinta decat pe realitate. Apoi mai sunt minciunile pe care clientii prezenti si potentiali incearca sa ni le serveasca. Uneori acestea sunt mici jumatati de adevaruri si ei se mint pe ei insisi la fel cum te mint pe tine, alte dati e vorba de un unghi de negociere si apoi mai sunt incercarile de frauda pur si simplu intr-o forma sau alta.

Cu scopul da a va ajuta sa discerneti corect minciunile pe care noi ni le spunem la fel ca si ce auzim de la clientii nostri,  trebuie sa parcurgem impreuna acest ghid astfel incat sa putem face o treaba mai buna in sensul de a prelua aceste minciuni pe masura ce apar si sa invatam cum sa ne descurcam cu ele in mod corespunzator.

351746_7165

Minciunile Pe Care Clientii Le Spun Freelancerilor:

Tarifele Vor Urca Indata Ce Proiectul Este Realizat Cu Succes

Realitatea este ca, daca lucrati pentru un client intr-un proiect care este in faza de inceput, atunci fie veti avea nevoie de capital in afacere pentru a echilibra riscul, asta din cauza ca cele mai multe astfel de inceputuri dau gres, sau daca sunteti un freelancer cu adevarat atunci veti sti doar ca cele mai multe proiecte noi nu functioneaza.

Liderii de proiect si proprietarii de afaceri noi sunt in mod tipic foarte entuziasti. Ei nu vor tolera niciodata ca ideea de esec sa fie inclusa in planul lor sau in discutii. Intr-adevar, ei ar deveni foarte suparati pe un freelancer care ar pune sub semnul intrebarii chiar reusita proiectului. Si totusi, ei vor invoca faptul ca vor avea succes mai tarziu, pentru a va oferi o plata mai mica acum, si un adaos financiar mai serios mai incolo (cand ei vor dispune de mai multi bani). In mod alternativ, ei vor spune ca au nevoie de ceva rapid si ieftin, dar vor comanda mai mult mai tarziu (morcovul).

1439564_16070711

Din experienta, freelancerii va pot spune ca asta nu se intampla aproape niciodata, din cauza ca multe starturi dau rateu si astfel daca veti accepta o rata initiala mai mica inseamna ca ori nu veti vedea niciodata o rata mai mare ori veti ramane blocat cu acea rata mai scazuta pentru totdeauna. Nu acceptati asta. Gasiti pe cineva care isi permite sa va plateasca la o rata adecvata.

Tu nu esti un investitor in afacerea lor, astfel incat ceea cu ce esti platit si data la care esti platit nu ar trebui sa conteze in legatura cu succesul lansarii afacerii. Daca ei nu au bani sa va plateasca in mod corespunzator, atunci ei nu bani si gata. In care caz, ei nici nu ar trebui nici macar sa fie in afaceri si doar folosesc freelanceri pentru a lansa o afacere subfinantata.

Cand afacerea va esua (si va esua) ei doar vor pleca mai departe si voi veti fi parasiti. Ei vor pune la cale cu entuziasm urmatoarea lor mica aventura fara a scoate nici un ban din buzunar. Intelegeti ca asta este o forma subtila de frauda si nu o acceptati. Niciodata.

Va Putem Oferi Mai Mult De Lucru Mai Tarziu

Asta e o minciuna in care poti fi atras cu usurinta. Dar, la fel ca mai sus, asta este doar invarteala facuta pentru a negocia un pret mai mic acum. Asta inseamna fie ca sunt adeptii unui inceput ieftin ori ca le lipsesc fondurile. In ambele cazuri, cereti-va respectuos rata dvs. cuvenita.

Daca ei respecta valoarea serviciilor tale atunci ei vor plati ceea ce merita. Daca doresc doar sa se joace cu o oferta scazuta, atunci treci de ei si lasa-i. O data ce accepti o rata mai joasa, orice alta lucrare ti-o vor oferi va fi pe si mai putini bani (si de obicei oricum nu se materializeaza nimic).

Plata Este In E-mail

In aceste zile de PayPal si transferuri bancare directe, arareori e necesar sa mai scrii un cec. Unele companii chiar au stopat emiterea de cecuri. Daca o companie sau un individ nu au bani sa plateasca la momentul comenzii, trebuie sa fiti foarte atent.
Cunosc un freelancer, care a avut recent un client indian care a comandat un articol dar apoi a venit cu numeroase scuze pentru neplata. Ca din cauza jobului sau offline, etc, etc. In final a fost fortat sa recunoasca ca il selectase pentru a scrie mai multe articole dar ca nu are fonduri sa plateasca decat pentru o saptamana. S-a gandit ca ar putea scrie mai mult pentru el si apoi sa astepte sa fie platit mai tarziu din cauza ca el avea acum o istorie de plati tarzii sau non-plati.

1176252_88773633
Multi clienti nu ii vor plati la inceput pe freelancerii noi, astfel incat nu va puteti proteja complet impotriva acestui fenomen dar pastrati dimensiunea comenzii catre minim (asa cum am facut eu) pentru a putea verifica daca ei isi platesc facturile.

Veti Deveni Bine Cunoscut Din Munca Aceasta. Ar Trebui Sa Obtinem Un Pret Mai Bun.

Unii clienti sunt un pic mai vicleni. Ei folosesc social media si au o tactica puternica de castigare de adepti. Sau pagina lor de Facebook primeste o multime de adepti. Ei ar putea incerca sa impulsioneze prin a sugera faptul ca ei pot sa-ti dea serviciilor tale o mentiune si acea expunere la adeptii lor prin care sa-ti aduca alti clienti pentru afacerea ta. Si atunci ei ar trebui sa plateasca mai putin (sau nimic) pentru comanda lor.
Amintiti-va, nu exista nici o garantie ca adeptii sau cititorii lor vor pune macar pret pe cei care au oferit serviciul. In cazul in care compania scoate la inaintare o multime de tweet-uri, al tau va fi doar unul din multe altele si ar putea sa nu aduca nici o legatura, ca sa nu mai vorbim de vreun client nou. Noii clienti sunt gasiti unde lumea cauta activ serviciul pe care-l oferiti, mai degraba decat intr-un cont social media care nu are legatura si ai carui cititori ar putea sa nu fie nici macar un pic interesati de ceea ce aveti de oferit.
Fireste, clientul ar putea sa nu vada problema in acesti termeni. In care caz, este cel mai bine sa spuneti ca ati facut acest fel de afacere inainte cu alt client care a fost la fel de sigur ca va aduce rezultate si nu a adus niciunul (sa nu credeti ca afacerea lor este diferita). In consecinta preturile voastre raman la fel. In cazul in care clientul este destul de cumsecade sa va dea o mentiune, apreciati mult acest fapt insa nu faceti tweet-uri sponsorizate in acel sens.

Concurenta Voastra Cere Mai Putini Bani Decat Voi

673299_93787765

In functie de ceea ce oferiti voi, serviciile concurentei ar putea sa nu fie comparabile cu ale voastre. Ei ar putea sa nu aiba aceeasi experienta, aceeasi calitate, aceleasi date de livrare etc.
De asemenea, calitatea costa bani. Celalalt furnizor poate fi nou si sa incarce nota mai putin pentru a-si forma o clientela. A compara serviciul vostru cu al lor prin urmare nu este corect si la fel nu pot fi facute comparatii pentru ca aveti cu mult mai multa experienta.
Vor fi intotdeauna alti furnizori care vor taxa mai putin, mai ales ca toti operam acum intr-o piata globala. Astfel, a declara ca cineva este mai ieftin nu mai este demult un argument bun. Ofera ei acelasi serviciu sau unul mai bun? Sunt de incredere? Acestea sunt intrebarile mai bune de pus. Daca potentialul client ar fi crezut intr-adevar ca celalalt furnizor era mai bun, atunci ar fi comandat de la el deja si ar fi oprit convorbirea cu dvs. Toate aceste probleme pot fi punctate intr-o maniera politicoasa.

Asta Este Usor (pentru voi) Si Va Lua Timp Putin

Unii clienti vor presupune ca voi stiti cum sa indepliniti cu usurinta sarcina si atunci ei fac legatura incorecta ca ar trebui sa fie mai putin scump pentru ca este usor pentru voi. A fi cunoscator in legatura cu un subiect, care inseamna ca puteti indeplini sarcina mai bine, ar trebui sa atraga o taxa mai mare, nu mai mica. A sugera altceva inseamna a rastalmaci faptele astfel incat sa se potriveasca nevoilor lor.
Daca un freelancer taxeaza pentru un serviciu particular mai degraba decat sa taxeze cu ora, atunci unii clienti vor argumenta cu taxa daca sarcina este cunoscuta sa fi luat mai putin timp decat s-ar fi asteptat. Acest lucru are de fapt un echilibru in sine cu alte comenzi care pot lua mai mult timp decat estimarea intiala. ceea ce creeaza o situatie medie de muncit peste program.

Minciuni Pe Care Le Spunem Noi Insine

Marketingul Este Timp Pierdut

Este foarte usor sa ne concentram timpul numai pe munca productiva. Asta este bine cand ai clienti fideli, dar este usor ca munca lor sa nu mai valoreze nimic. Oricine care cunoaste clienti de-ai scriitorilor freelanceri ai caror websituri au fost grav afectate de recentul update de algoritm Google Penguin 2.1 pot confirma asta. A face un marketing permanent serviciilor voastre, in ciuda faptului ca ati fost ocupati la momentul respectiv, este esential paentru a si asigurat in perioade de mai putin bune care pot afecta drastic venitul lunar.

Ei Platesc Un Pret Mare Astfel Incat Va Fi In Regula

Asta afecteaza freelancerii, in special programatorii dar de asemenea si scriitorii freelanceri, care accepta un pret fix pentru proiecte in care domeniul de aplicare este prea vag definit.
Spre exemplu, o facilitate cu logare automata poate fi una cu care sa fii de acord, dar un programator ar putea crede ca asta inseamna doar implementare in pagina de logare, in timp ce clientul ar putea crede ca un vizitator care soseste pe orice pagina ar trebui sa fie capabil sa se logheze automat. Cu situri web programate manual, schimbarea dintr-o structura intr-alta se poate adauga intr-un timp semnificativ cand e nevoie sa rezolvi o astfel de disputa mai tarziu.
Obtine date specifice despre ce este si ce nu este inclus in afacerile cu pret fix, chiar si daca pretul pare a oferi o marja. Veti fi recunoscatori mai tarziu in cazul in care clientul se asteapta la mai multe decat ati crezut ca a fost inclus in pret. Fara specificarea exacta asupra a ceea ce este (si nu este) inclus in pret te va lasa larg expus abuzurilor de tot felul.

Clientii Vor Fi Suparati Daca Vor Fi Intrebati Prea Multe Intrebari La Inceput

Freelancerii cred ca clientii lor sunt oameni ocupati (adevarat) si ca nu vor fi fericiti sa fie intrebati mai mult decat cateva intrebari inainte de a continua (fals). Realitatea este ca multi clienti vor aprecia un freelancer minutios care “sapa” neobosit dupa detalii. De fapt demonstreaza ca intelegeti proiectul bine, dar doriti sa invatati mai mult, astfel incat sa puteti furniza serviciul corect asa cum este el dorit.

niedzwiedz_kolor3
A nu pune intrebari lasa probleme deschise asupra ceea ce nu stiti, care  puteau fi evitate intreband de la bun inceput. In unele cazuri asta ar fi putut evidentia un client ca avand asteptari nerealiste care ar fi putut fi rezolvate mai devreme sau sa fi fost luata o decizie de respingere a proiectului inainte ca acesta sa fi inceput.
Uneori clientul prefera de asemenea sa mentina lucrurile neclare pentru ca ei nu au un plan elaborat adecvat (astfel incat ei vor irosi timpul vostru cu versiuni multiple pana cand vor vedea ceva ce le va placea) sau pentru ca doresc in mod deliberat sa mentina lucrurile vagi astfel incat sa poata adauga mai mult lucru mai tarziu, pentru acelasi pret. Fara sa puneti intrebari, nu stiti incotro va indreptati.
De asemenea, daca un client devine iritat sau suparat cand I se pun intrebari specifice, atunci asta este un bun indicator de cum se vor comporta in timpul unui proiect si atunci ati putea dori sa va ganditi de doua ori inainte sa lucrati cu ei.

Cititul De Bloguri Este Productiv

Urmarirea regulata a blogurilor ce au legatura cu industria ta este frumoasa, dar dincolo de asimilarea de stiri de baza si fapte despre ceea ce se intampla, de citirea de tutoriale ciudate si de mentinerea in general la curent cu lucrurile, ar fi mai bine sa treceti la lucru decat sa fiti inactiv.
Daca sunteti de parere ca bun in social marketing, atunci care este planul vostru de marketing? Aveti macar unul? Interactionati cu liderii din industria voastra si va mentineti la curent cu ceea ce posteaza ei, astfel incat sa aveti ceva sa porniti o discutie cu ei? Sau este vorba mai mult despre un caz de surfing fara scop si voi doar ardeti de gazul pomana? Fiti sinceri cu voi insiva…

Credinta In Pasii De Vanzari Mari Pentru Produse Informationale

Fie ca sunteti interesat de Marketing pe Internet, SEO sau alta forma de marketing digital, feriti-va de tipuri de abordari gen “Am obtinut 5200 de dolari in vanzari in 2 ore”.
Gandeste-te la modul sensibil. Daca cineva a gasit intr-adevar un mod grozav de a face bani aproape instant, si asta s-a intamplat intr-un mod atat repetabil cat si scalabil, de ce ar difuza ei asta la toata lumea?
In fiecare caz, amintiti-va ca nu exista secrete catre marele succes. De obicei succesul vine din lucrul greu, strategii bune, invatare continua si crearea de retele de succes. Schemele de imbogatire rapida, indiferent de forma, nu sunt mult mai reale decat Zana Maseluta.

Expertii Nu Au Nevoie Sa Invete Nimic

SONY DSC

Daca esti destul de informat sau chiar te consideri un expert, crezi ca poti ramane cocotat pe laurii obtinuti si sa te opresti din invatat? Chiar si expertii de top din fiecare industrie au nevoie sa continue sa invete noi competente, sa lanseze noi linii de produse care vor dispare la fel ca si celelalte si sa tina pasul cu stirile industriei. Nimeni nu este precum o insula.
Invatarea continua ar trebui sa fie o constanta in orice industrie, indiferent daca lucrati singur sau pentru o corporatie mare. Oricine refuza sa incerce lucruri noi si crede ca stie tot ce are nevoie va deveni rapid depasit de situatii.
Cu toate acestea fiind spuse, nu exagerati cu invatare si iarasi invatare fara sa aplicati nimic. Asta poate duce la un tip de paralizare a productiei, deoarece  nu vrei sau nu poti sa te mobilizezi pentru a executa ceva pe baza cunostintelor pe care le acumulezi. Se spune ca invatarea este bazata pe cunoastere dar intelepciunea necesita sa fie luate actiuni in acest sens.

Nu Lucrezi Cu Adevarat Cand Esti Un Freelancer

Prietenilor, vecinilor si rudelor le place adesea sa fie capabili sa descrie ceea ce faci. Daca esti un pic mai plutitor si faci multe sarcini diferite sau daca faci ceva ce nu se conformeaza cu definitia lor standard despre succes, atunci ei ar putea spune ca tu de fapt nu lucrezi cu adevarat si ar trebui sa mergi si sa-ti faci rost de o slujba.
Asta are deasemenea de-a face si cu locul de unde lucrati. Daca lucrati de la un birou de acasa, ei nu vor crede ca lucrati cu adevarat si ar putea chiar crede ca aveti suficient timp liber sa rulati comisioane pentru ei, in timp ce ei sunt blocati in lucru sau la birou.
Pentru scriitori, asta ar putea insemna ca, deoarece nu publicati in reviste sau carti, articolele voastre publicate pe web situri chiar nu conteaza. Pentru antreprenori de Internet cu multe web situri, daca nici unul dintre ele nu e un .com sustinut de un capital puternic la inceput de care sa fi auzit, atunci ei cred ca nu ai succes deloc. Chiar daca le arati un cec de venituri pentru a le dovedi, ei vor interpreta probabil asta ca pe o exceptie. “Nu va dura”, vor spune ei.

A Incepe O Cariera De Freelancer Este Scump

Pentru cele mai multe “cariere” de freelancer, tot ceea ce aveti nevoie e un laptop, o conexiune la Internet si undeva un loc unde in care sa puteti lucra.
Membership-uri scumpe, achizitia de softuri specializate si altele mai multe pot fi realizate mai tarziu. Cele mai multe mici afaceri dau faliment in primul an deoarece ele cheltuie prea mult in faza de inceput, cumparand tot ce apare sub soare si tot ceea ce ei considera ca au nevoie. Mergeti intr-un ritm mai putin expansionist, testati prima data modelul de afaceri, pentru ca veti investi mai mult ulterior.

Sursa: Designbeep.com